انواع کرکره برقی چه تفاوت هایی با هم دارند ؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

انواع کرکره برقی چه تفاوت هایی با هم دارند ؟تفاوت اصلی کرکره برقی اغلب در نوع موتور و یا نوع تیغه کرکره آن است

تیغه های کرکره از نظر جنس انواع مختلف دارند :

الف : تیغه های روی فوم
این تیغه ها از جنس گالوانیزه ( ورق کانال کولر ) بوده و داخل آن فوم تزریق می شود . کرکره برقی های قدیمی اغلب از این جنس بودند ولی امروزه به چند دلیل کمتر استفاده می شوند . اول اینکه این ورق ها نازک بوده و با روش تا کردن و پرس کردن شکل دهی می شوند و قلاب آن ها ضعیف بوده و پس از مدتی باز می شوند . مخصوصا در کرکره هایی که ارتفاع بیش از دو و نیم متر دارند ، توصیه نمی شوند .
دوما در سال های اخیر مواد اولیه فوم این کرکره بسیار گران شده و مهم ترین امتیاز کرکره های رول فوم را که قیمت پایین بوده از بین برده است .
ب : تیغه های فولادی ( گالوانیزه )
بر خلاف اسم این کرکره ها ، جنس آن ها از فولاد نیست و نام کرکره فولادی یک نام تبلیغاتی بوده و شاید موجب فریب تعدادی از خریداران هم شود . این کرکره های آهنی از ورق های نازک فلزی تشکیل شده که سختی و محکمی آن ها به ضخامت ورق بستگی دارد . اما اشکال اصلی این کرکره ها تولید صدای بیشتر و زنگ زدگی آن ها می باشد . هرچند در ماه های اول پس از نصب ممکن است این اشکال ظاهر نشود .
ج : کرکره های آلومنیومی :
این کرکره ها طرفداران زیادی دارند . تنوع در طراحی و رنگ – قابل بازیافت بودن آن – وزن سبک و کم صدایی این کرکره باعث شده که اغلب مردم این جنس را ترجیح دهند .
کارخانجات درب اتوماتیک هوکارت بیش از 20 مدل کرکره از جنس آلومنیوم ، طراحی و اختراع کرده که هر کدام کارایی خاصی داشته و با هدف خاصی طراحی و ساخته می شوند . مثلا کرکره های مخصوص پنجره – کرکره های مخصوص عرض های خیلی بزرگ – کرکره های صنعتی و یا کرکره های لوکس و ضد سرقت و تیغه های کرکره های خاص
اکثر مردم فقط با کرکره های آلومنیومی 8 سانتی متری معمولی و سفید رنگ آشنا هستند و مطمئنا اگر انواع مختلف و متنوع آن را بشناسند انتخاب های بسیار بهتری خواهند داشت .مطالعه بیشتر
د ) کرکره های شفاف ( پلی کربنات ) :
این کرکره ها در سال های اخیر طرفدارانی پیدا کرده اند و هر چند که معمولا دارای قیمت بالاتر و مقاومت نسبتا پایین تری هستند ، اما کاربرد های خاصی دارند که آن ها را جذاب می نماید.مطالعه بیشتر


برندهای معروف و با کیفیت موتور کرکره برقی کدامند ؟
نکته اول در مورد موتورها این است که تقریبا غالب موتورهای کرکره که در ایران عرضه می شوند چینی هستند و البته گاهی سود جویان با نصب بر چسب های مختلف بنام موتور های آلمانی ، ایتالیایی و ... آن ها را با قیمت بالاتر می فروشند .
موتورهای کرکره برقی بطور کلی 3 دسته هستند :
الف ) موتورهای سنترال یا مرکزی ( تقریبا استفاده از این نوع موتورها منسوخ شده است )
ب ) موتورهای تیوبلار : این موتور در داخل شفت قرار گرفته و از بیرون قابل رویت نیست و معمولا برای کرکره هایی با ابعاد کوچک استفاده می شود . اغلب این موتورها قدرت کشش کمتر از 150 کیلوگرم را دارند .
ج ) موتور ساید :
همانطور که از اسم این موتور مشخص است در بیرون و کنار کرکره نصب شده و توسط یک زنجیر و چرخ ، شفت موتور را به چرخش در می آورند . این موتورها با قدرت موتور و سایز های مختلف در بازار عرضه می شوند و نسبت به بزرگی و وزن کرکره ها انتخاب و نصب می شوند .
به طور کلی موتور کرکره برقی می تواند از نوع Ac یا Dc باشد . موتورهای Ac فقط با برق شهری کار می کنند . ولی موتورهای Dc دارای باطری بوده و در زمان های قطع برق نیز با باطری کار می کنند و قیمت بالاتری دارند .
کارخانجات هوکارت سالهاست که برند آلپر و برند ویس موتور را در ایران عرضه می کند و این برندها از نظر کیفیت کاملا تضمین شده هستند . این موتورها دارای گارانتی 18 ماهه بوده و دارای سیم پیچ مسی هستند و در 15 سال گذشته امتحان خود را پس داده اند .

خواندن 1965 دفعه آخرین ویرایش در یکشنبه, 16 شهریور 1399 ساعت 08:45